Kontakt elektroniczny
Kontakt elektroniczny
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Cieszynie (MOPS) udostępnia możliwość załatwiania spraw w formie elektronicznej poprzez:
· pocztę elektroniczną email: poczta@mops.cieszyn.pl
· Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP ): /MOPS_CIESZYN/SkrytkaESP.
1. W celu złożenia dokumentu (wniosku, pisma, prośby, itp.) do MOPS konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
2. Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do MOPS:
1) Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza „Pisma Ogólnego” bądź dołączenie podpisanego dokumentu elektronicznego jako załącznika.
2) Dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną na adres poczta@mops.cieszyn.pl.
Jednocześnie informujemy, że wysłanie dokumentów tą drogą nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru. Takie poświadczenie można uzyskać przekazując dokument na adres: /MOPS_CIESZYN/SkrytkaESP .
3) Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy MOPS do Biura podawczego znajdującego się w na parterze siedziby MOPS przy ul. Skrajnej 5 w Cieszynie na następujących nośnikach danych:
· pamięć masowa USB 2.0, 3.0,
· płyta CD-RW, DVD-RW.
Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
3. Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do MOPS
1) Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane
· podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP albo
· kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES, XMLsig, PAdES, CAdES, ASiC, albo,
· opatrzony kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną.
4. Akceptowalne formaty załączników to:
· .doc, .docx, .rtf, .odt, .txt – dla dokumentów tekstowych,
· .xls, .xlsx, .ods, .csv – dla dokumentów w postaci arkusza kalkulacyjnego,
· .pdf, .xps – dla dokumentów tekstowo graficznych,
· .ppt, .pptx, .odp – dla dokumentów w postaci prezentacji multimedialnych,
· .jpg, .jpeg, .tif, .gif, – dla dokumentów zawierających informacje graficzne,
· .wav, .mp3, .avi, .mpg, .mpeg, .mp4, .m4a, .mpeg4, .ogg, .ogv – dla dokumentów zawierających informację dźwiękową lub filmową,
· .zip, .7z – do zmniejszenia objętości dokumentów elektronicznych,
· .xml, .html, – do tworzenia stron www,
5. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 5MB, wielkość pojedynczego załącznika nie może przekraczać 3,5MB.
6. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Podstawa prawna:
1. ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
2. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 180)
3. rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 2247),